Medlemsinformation – # 5
Kære alle medlemmer,
På den stiftende generalforsamling blev det vedtaget, at første ordinære generalforsamling for Grundejerforeningen Lille Dalby Bakker skal afholdes i løbet af maj 2023.
Jeg vil derfor i det følgende give en ”formandens beretning” som medlemsinformation.
Bestyrelsens arbejde til nu.
Bestyrelsen har brugt de først 3-4 måneder på at få foreningen etableret, i form af at blive registreret i CVR register, bank, indhentelse af kontaktinformationer på alle medlemmer mm. Alene at få lov til at få en bankkonto tager i vore dage 1-2 måneder, da der skal sikres dokumentation i forhold til hvidvask og terrorlovgivning.
Samtidig har vi været nødsaget til at indhente kontaktinformationer på alle medlemmer manuelt, da sælgerne af grundene ikke har kunnet udlevere disse informationer af hensyn til GDPR lovgivning (lovgivning om videregivelse af personfølsomme oplysninger).
Vi er derfor ikke blevet klar til at opkræve kontingent for 2021 før end primo 2022. P.t. mangler vi fortsat indbetaling af 2021 kontingent fra ca. 15 grundejere. Vi glæder os til at modtage de sidste indbetalinger.
Bestyrelsen har besluttet, at vi opkræver kontingent for 2022 i august / september. Vi ved, at vores foreningssystem rummer en mulighed for ”automatisk” opkrævning og betaling af kontingent, hvilket vi påregner at sætte i gang sammen med denne kontingentopkrævning.
Bestyrelsen har udsendt medlemsorienteringer. Jeg vil særligt bede alle bemærke reglen i vedtægterne og lokalplaner om afledning af regnvand, medlemsinformation nr. 3
Jeg vil bede alle om at sørge for, at fællesarealer (hvilket er alt udenfor egne skel) holdes ryddelige og ordentlige. For nærmere henvises til medlemsinformation nr. 4
Såfremt I taler med en nabo, der ikke har modtaget medlemsinformation hører vi meget gerne om dette. I kan også videregive følgende link, så kan vedkommende tilmelde sig direkte.
Økonomi – oversigt
Grundejerforeningen har dags dato et indestående i bank på ca. 300.000. Der mangler at blive indbetalt kontingent for ca. 20.000. I løbet af kort tid vil der komme udgifter til daglig vedligehold, forsikringer mm.
Bestyrelsens arbejde – i den kommende tid
I de kommende måneder vil bestyrelsens arbejde overgå til at være mere drifts- og fremtidsorienteret.
- Overtage fællesarealer for Etape I
- Overtage fællesarealer for Etape II
- Der bliver lavet tiltag, så vi i 2022 får vedligeholdt fællesarealer, i form af græsarealer, stier mm., der ikke vedligeholdes af udstykker.
- Der skal udarbejdes planer og visioner for området som helhed, så vi får udarbejdet en plan for placering af evt. legepladser / fælles opholdsarealer – herunder politik/”husorden” for brug og indretning af fællesarealer.
- Der skal indhentes tilbud på vedligehold af fællesarealer, herunder pasning af arealer, snerydning, forsikringer, fælles nedsivningsanlæg mm
- Der skal laves overslag for en ”genopretning” af etaperne efterhånden som asfaltarealer mm. slides.
- Alt ovenstående med henblik på, at der til generalforsamlingen i 2023 kan fremlægges budget for fremtiden.
Der hersker ingen tvivl om, at det er en meget spændende, men også en meget stor opgave, bestyrelsen har påtaget sig.
Spændende fordi vi alle ved, at vi er med til at påvirke fremtiden for området. Stor, fordi bestyrelsen generelt ikke har erfaring med ejerforeninger af denne størrelse med p.t. 180 medlemmer, dels er Grundejerforeningen Lille Dalby Bakker den første forening, i kommunen, hvor vi arbejder med den størrelse af nedsivningsanlæg for regnvand.
Dette kan vi også mærke i forbindelse med vores kontakt med Hedensted Kommune og andre interessenter, hvor bestyrelsen bruger en del kræfter på at finde vej igennem ”uopdyrket land”.